Virtuele vakbeurs organiseren
Zorg voor exposure, presenteer producten en diensten, genereer leads en maak omzet. Juist nu van essentieel belang. Virtuele vakbeurs. Lage kosten, optimaal rendement.
Virtuele vakbeurs aantrekkelijk alternatief voor een fysieke beurs.
Door het coronavirus zijn veel fysieke vakbeurzen afgeblazen of uitgesteld. Voor veel bedrijven is het aantal mogelijkheden om zich te presenteren op evenementen behoorlijk gereduceerd. Juist in een periode dat exposure voor veel bedrijven essentieel is om klanten aan zich te binden, in contact te komen met nieuwe klanten en productinnovaties te tonen om verloren omzet in te lopen. Gezien de status van de crisis en een mogelijke 2e golf van het coronavirus is het noodzakelijk op zoek te gaan naar alternatieven.
93% van de organisatoren van virtuele evenementen zegt deze nog een keer te organiseren. ~benchmark2019~
Voordelen van een virtuele vakbeurs en verschillen met een traditionele beurs
Net als bij een fysieke beurs heeft een virtuele vakbeurs als doel je bedrijf, producten en diensten te presenteren, leads te genereren en (potentiële) klanten aan je te binden. Een virtuele vakbeurs biedt belangrijke voordelen ten opzichte van een fysieke beurs.
Je organiseert een virtuele vakbeurs voor een fractie van de kosten van een fysieke beurs. Exposanten hebben een veel groter bereik. (Potentiële) klanten waar ook te wereld kunnen, zonder het maken van reis en verblijfskosten deelnemen. Organisatie, sponsors en exposanten krijgen niet alleen een volledige set met data van de bezoekers maar ook wat zijn interesses waren. De klantwaarde van een (potentiële) klant neemt enorm toe en wordt de sales-cycle tijd enorm verkort. Daarnaast mis je geen enkele bezoeker die je stand bezoekt doordat deze automatisch wordt geregistreerd.
EtPerron5 : Samen het maximale resultaat behalen
EtPerron5 levert samen met de organisatie, sponsoren en exposanten een maximaal resultaat voor de exposant en beleving voor de bezoeker. We beseffen dat voor veel organisatoren en exposanten een virtuele vakbeurs iets nieuws is en onwennig aanvoelt. We delen dan ook graag onze kennis, kunde en inzichten met de organisatie, exposanten en sponsoren. We ondersteunen, adviseren, trainen organisatie en exposanten in de voorbereiding en de werkwijze tijdens de beurs. Na de vakbeurs analyseren en interpreteren we de bezoekers data en ondersteunen we desgewenst bij het maken een en uitvoeren van de lead opvolging.
Afhankelijk van de wensen nemen we, samen met onze platform partner, de technische implementatie en planning voor onze rekening, de gehele organisatie of alles wat daar tussenin zit.
Meer weten hoe we samen jouw virtuele vakbeurs tot een nog groter succes kunnen maken !
Het organiseren van of deelnemen aan een online virtuele vakbeurs is een heel aantrekkelijk alternatief. Voor een fractie van de kosten van een fysieke vakbeurs realiseer je een return of investment (ROI) die veelal veel beter is dan bij een gewone vakbeurs. Je bereikt meer potentiële klanten en de exposure is veel langer dan de daadwerkelijke beursdagen. Een virtuele beurs blijft 30-60 dagen beschikbaar voor deelnemers om content op te halen of terug te kijken.
Een virtuele beurs bestaat naast een beurshal met virtuele stands uit een lobby, auditorium voor het centrale programma, netwerkruimtes, tracks waar presentaties en demo’s kunnen worden gegeven etc. Een virtuele beurs en stands kunnen volledig worden op maat worden gemaakt om zoveel mogelijk de look and feel van de beursorganisatie en bedrijven weer te geven. Daarnaast zijn er ook met een online virtuele vakbeurs veel mogelijkheden om direct met (potentiële) klanten in contact te komen via oa (video) chats of via netwerk meetings.
Het is mogelijk om je organisatie en producten op allerlei manieren te promoten (video, productdemonstraties, links, documenten etc) vanaf welke locatie je wenst en live of on-demand. Maak gebruik van digitale mogelijkheden om je (potentiële) klant dat beeld te geven van je bedrijf en product die je wil. En ja, er zijn ook nadelen. Het blijft (nog) lastig de buzz, het specifieke beursgevoel, de face-to-face contacten en netwerken volledig te benaderen.
Een moderne virtuele vakbeurs verschilt op een aantal punten van een traditionele vakbeurs. Dit geldt voor zowel de organisatie, de sponsor/exposant als bezoekers. Denk aan verschillen in de voorbereiding, aantrekkingskracht, productpresentaties en werkwijze van de standhouders tijdens de beurs en beleving van de bezoeker. Verder blijft een virtuele vakbeurs 30-60 dagen beschikbaar voor (potentiële) klanten beschikbaar om de stand en content te bekijken.