Verras met nieuwe vorm van zakendoen

Voelen, ruiken, proeven en beleven. Een beurs draait om het mee maken van nieuwe producten, machines, diensten en het echt ervaren wat het voor jou doet of voor jouw bedrijf kan betekenen. Hoe zorg je dat je bij benadering diezelfde effecten haalt nu jouw publiek niet kan komen? Denk dan in online kansen!

Het is inmiddels wel helder dat we nog lang niet van het coronavirus zijn verlost. Fysieke vakbeurzen en evenementen zijn uitgesteld of gaan definitief niet door. Hiermee verliezen bedrijven de mogelijkheid om zichzelf te presenteren. Terwijl juist nu exposure voor veel bedrijven essentieel is om klanten aan zich te binden, leads te genereren en omzet te maken.

“Virtuele vakbeurzen bieden bedrijven een heel aantrekkelijke mogelijkheid om, tegen lage kosten en een optimaal ROI, zich te presenteren, hun producten en diensten aan te bieden, nieuwe klanten aan zich te binden en verloren omzet in te lopen.”

Veel voordelen

Online zijn er fantastische mogelijkheden om het gevoel te evenaren. Weliswaar op een andere manier, maar die biedt ook andere voordelen. Je weet bijvoorbeeld exact wie er komt en waar degene precies geïnteresseerd in is. Uiteindelijk kunnen die voordelen nog wel voor een beste boost zorgen!

Interesse gewekt en nieuwsgierig naar de mogelijkheden? Ga eerst eens mee op reis met deze online beursbezoeker. Vergeet wat altijd ‘business as usual’ was. Maak het hoofd leeg en open dan de online deuren naar een nieuwe wereld …

Op reis in een nieuwe wereld

“De korte, krachtige trailers op social media prikkelde al even en dat sloeg aan toen het opdook op LinkedIn. Een evenement in deze tijd? Kwalitatief goed, afwisselend programma, interessante sprekers, interactieve workshops. Verder een goed gevulde beursvloer met een aantal bedrijven waar ik zeker even wil kijken. Een spectaculaire opening en als afsluiting een netwerkborrel met alle sprekers, bezoekers en exposanten. Het klinkt goed… maar online, is dat wel wat? Waarom ik niet, ik meld me aan.

De webpagina is overzichtelijk en duidelijk. Ik vink vast wat onderdelen aan die ik zeker wil volgen. De registratie is snel en simpel. Binnen een paar minuten zit mijn virtuele toegangsbadge in mijn mailbox.

De dag voor het evenement word ik verrast met een pakketje van de organisatie. Naast een kaartje met een persoonlijke boodschap waarin me een leuke dag wordt toegewenst, verschillende lekkernijen en gadgets voor het event én een lekker drankje voor de afsluitende borrel. Zo! Ik krijg er zin in.

Koffie

Op de beursdag betrap ik me erop dat ik dezelfde adrenaline voel als anders. Uitgelaten, nieuwsgierig en ja hoe zal ik het verder noemen. Eindelijk is het zo ver. Ik bevind me op het levendige plein voor het beursgebouw waar de vlaggen van de verschillende sponsoren wapperen en me naar binnen trekken. Na een warm en enthousiast welkom in de lobby oriënteer ik me verder. Ik ‘loop’ het auditorium binnen voor de opening en online sessies. Het voelt alsof ik écht in die ruimte ben. Vanaf de start laat ik me meeslepen. De opening is een strakke, 30 minuten durende, interactieve live show. Daarna volgen korte krachtige presentaties onder leiding van een dagvoorzitter waarin aanwezigen worden betrokken en actief mee te doen door polls, vragen en met andere opties.

Na een wrap-up met Q&A-sessie is het tijd voor een koffiebreak. Ook daar is aan gedacht. In mijn digitale brievenbus zit een voucher voor een ‘gratis’ verwenmoment bij een grote koffieketen.

In de volgende interactieve workshop met een klein aantal deelnemers uit de hele wereld, werk ik enthousiast aan een case. Ik ontmoet leuke en interessante mensen waar ik later zeker verder contact mee wil leggen.
Verder volg ik een ‘live’ productintroductie door een onderneming georganiseerd vanuit hun hoofdkantoor in München.

Kans

Met een aantal standhouders leg ik direct contact via de chat en vooral met beeldbellen. Naast een gezicht krijg ik bij verschillende standhouders ‘live’ een inkijkje in hun bedrijf of een demo van hun innovaties. Ik plan met hen direct een aantal vervolgafspraken in voor na de beurs.
In de loop van de middag staan nog 2 van tevoren geplande afspraken met leveranciers op het programma. Eentje met een nieuwe leverancier waar we al een tijdje mee praten en nu knopen mee willen doorhakken. Verder ben ik vorige week uitgenodigd door de salesmanager van een bedrijf uit Australië dat op zoek is naar Europese partners. Hij had mij al gespot als deelnemer aan dit evenement. Wellicht een mooie kans.

Nog even slenter ik door de netwerk lobby om te laten verrassen. Ik spreek een aantal mensen en wissel ervaringen uit, terwijl ik geniet van de ontvangen snacks en drankje. Ik blijf even hangen bij de Main-stage waar inmiddels een DJ- aan het draaien is. Ondertussen hoor ik het klepje van mijn digitale brievenbus en zie de inhoud van mijn ‘mandje’ binnenkomen. Ik sluit een inspirerende en succesvolle dag af.

Pakketje

Na de beurs ontvang ik de kernachtige samenvattingen van de verschillende presentaties en een persoonlijk (video) bedankje van de organisatie. Een paar dagen later staat de bezorger voor de deur met een pakket van alle door mij aangevraagde samples. Weer een feestje!”

Hallo? Ben je er nog? Of waande jij je ook al op de beurs? Zorg jij voor deze beleving voor jouw branche? EtPerron5 gidst u graag door dit online landschap.

Samen op reis!
EtPerron5 ontzorgt! Samen met u leveren we een maximaal resultaat voor het evenement, de exposant en beleving voor de bezoeker. Voor veel organisatoren en exposanten een virtuele vakbeurs iets nieuws is en onwennig aanvoelt. We delen dan ook graag onze kennis, kunde en inzichten met de organisatie, exposanten en sponsoren. We ondersteunen, adviseren, trainen organisatie en exposanten in de voorbereiding en de werkwijze tijdens de beurs. Na het evenement analyseren en interpreteren we de bezoekersdata en ondersteunen we desgewenst bij het maken van en uitvoeren van de lead opvolging.

NB Deze reis kunnen we je aanbieden voor een fractie van de kosten van een fysiek event!

Wanneer zien wij elkaar?